Ambasada Sustenabilității în România a lansat prima serie de evenimente din cadrul programului Jurnaliști pentru Sustenabilitate”, o inițiativă pentru jurnalism responsabil și implicat în dezvoltarea sustenabilă a societății românești. Acest program răspunde nevoii jurnaliștilor români de înțelegere a modelului economic sustenabil (cel în care companiile, prin intermediul parteneriatelor, pot rezolva probleme sociale și de mediu fără a sacrifica eficiența economică și profitul) promovat la nivel mondial și cu o accelerare mai mare, în cadrul UE. Programul este realizat cu sprijinul Raiffeisen Bank România, finanțator principal, și Up România, Dacia, Environ, susținători.

Partenerul strategic al programului este Sustainable Journalism Partnership, o rețea globală de lideri media, jurnaliști și cercetători care lucrează împreună pentru a stabili modul în care jurnalismul poate deveni mai sustenabil și, în același timp, cum poate contribui la o lume sustenabilă.

Evenimentele principale desfășurate în cadrul lansării programului au inclus:

Masa rotundă cu mediul academic, organizată pe data de 11 aprilie și găzduită de Ambasada Suediei în București, partenerul instituțional al Ambasadei Sustenabilității în cadrul acestui proiect. Evenimentul a reunit reprezentanți a 6 dintre universitățile din țară care au facultăți cu specializare de jurnalism (București, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Sibiu, Iași) și Lars Tallert. Întâlnirea a avut ca scop discutarea și identificarea modalităților prin care facultățile din domeniu pot contribui la dezvoltarea jurnalismului de sustenabilitate și formarea viitorilor specialiști prin actualizarea curriculumului actual, pornind de la modelele de bună practică, existente în alte țări. Evenimentul s-a bucurat de prezența doamnei Therese Hydén, Ambasador al Suediei la București.

Curs interactiv cu jurnaliști, organizat în perioada 12 – 14 aprilie, la Domeniile Panciu Winery Resort, la care au participat 21 de jurnaliști din presa scrisă, online, radio și TV. Pe durata celor trei zile, participanții au avut ocazia să înțeleagă mai bine ce presupune modelul de afacere sustenabilă, dar și să descopere și să aprofundeze diverse abordări ale jurnalismului de sustenabilitate, pe toți cei trei piloni (mediu, social, economic), cu obiectivul de a le integra în materialele lor de presă. Cursul a fost susținut de Doru Mitrana (Consultant de sustenabilitate și Directorul Diviziei de Training, The CSR Agency), Lars Tallert (Fondator și Președinte Sustainable Journalism Partnership), Alexandra Borchardt (Cercetător senior la Institutul Reuters de Jurnalism din cadrul Universității Oxford) și Kristina Lund Jørgensen (Editor de jurnalism constructiv, TV 2/FYN, Danemarca).

Photo credits INQUAM PHOTOS

Comments are closed.